Francúzska keto diéta

Ako nepribrať na dovolenke?

Sezóna letných dovoleniek je pred nami. Ako počas nej nezhatit diétne úspechy a udržať si váhu? Na túto tému sme vyspovedali nášho výživového poradcu Tomáša.

Sezóna letných dovoleniek je pred nami. Ako počas nej nezhatit diétne úspechy a udržať si váhu? Na túto tému sme vyspovedali nášho výživového poradcu Tomáša. Čo odporúča?

Zákazníkom odporúčam, aby si na dovolenku pribalili proteínové jedla určené pre priamu konzumáciu. Môžu si ich dať v sladkej alebo slanej podobe. Skvelé sú predovšetkým pre svoju praktickosť, nie je potrebné použiť shaker ani umývať riad. Všetky Prodietix jedlá majú veľmi podobné nutričné zloženie a je teda jedno, či podľa vašich chuťových preferencií zvolíte sladkú alebo slanú variantu. Po diéte je možné do jedálnička zaradiť jedno až dve Prodietix jedlá a to ideálne do desiat či olovrantov. Zvyšné jedlá dňa by už mala byť plnohodnotné a bohaté na všetky živiny (bielkoviny, komplexné sacharidy a tuky).

Dovolenku si chce človek patrične užiť a k tomu tiež určite patrí návšteva reštaurácie. Čo by si mal zákazník v priebehu diéty objednať?

Ak ste v 1. fáze diéty, je možné jesť len Prodietix jedlá s povolenými druhmi zeleniny. Pri návšteve reštaurácie si objednajte zeleninový šalát. Dávajte ale pozor, aby bol pripravený len z povolenej zeleniny a dochucovadiel. Teda oleja, octu, soli, byliniek a povolených druhov korenia, prípadne šťavy z polovice citróna. Zoznam povolených surovín nájdete vo Vašom manuálu k jedalničku. Ak si to situácia vyžaduje, dá sa k povoleným druhom zeleniny z 1. fázy diéty zaradiť aj povolené proteínové suroviny pre 2. fázu diéty (mäso, vajcia a ryby). K tomuto prípadu sa však uchýlte len v naozaj výnimočných prípadoch.
Od druhej fázy už je to oveľa príjemnejšie. Môžete si ako obed alebo večeru objednať mäso, rybu alebo morské plody (zo zoznamu povolených surovín). Ako prílohu si dajte zeleninový šalát z povolenej zeleniny alebo grilovanú zeleninu. Dvakrát týždenne si môžete dopriať aj olivy (5 ks) a 20 g parmezánu.
Od tretej fázy si môžete k mäsu a zelenine priobjednať tiež sacharidovú prílohu - ryžu, zemiaky alebo strukoviny. Ale pozor - iba 2 lyžice na porciu. Povolené sú tiež 3 lyžice vysokosacharidovej zeleniny (hrášok, kukurica, mrkva). Môžete si teda objednať vývar, ktorý tieto druhy zeleniny obvykle obsahuje.

A ako je to s alkoholom?

V priebeh diéty si môžete dopriať suché červené alebo biele víno. Povolená je jedna slenička vína dvakrát týždenne. Môj tip: Objednajte si vínny strik. Môžete si tak dať dva poháre za večer a navyše dodržíte pitný režim.

Čo keď na dovolenke šliapnem vedľa a poruším diétu?

AJ to sa stať môže a nie je potreba prepadať panike. Stačí sa na tri dni vrátiť do režimu 1. fázy diéty a ketóza sa znovu obnoví. Preukázateľnosť ketózy si potom možno jednoducho otestovať pomocou Ketophanu. V prípade, že ste zhrešili, odporúčame vyskúšať prípravok Ketosafe - blokátor sacharidov. Jedná sa o prípravok, ktorého cieľom je zníženie metabolizmu sacharidov po ich neplánovanej nadbytočnej konzumácii v dobe ketónové diéty. Jeho funkcia ale nie je preventívna. Diétu odporúčam dodržiavať v rámci predpísaných pravidiel.

Je možné diétu prerušiť a po dovolenke sa k nej opäť vrátiť?

Prerušenie diéty neodporúčame, pretože je vhodné prejsť všetkými tromi fázami a postupne tak zvyšovať množstvo sacharidov pre priblíženie sa k bežnému racionálnemu jedálnička. Pre tých, ktorí si chcú dovolenku užiť alebo vedia, že na nej neudržia pravidlá diétneho plánu, je vhodnejšou voľbou zvolenie kratšiej varianty diétneho programu so všetkými tromi fázami. Potom absolvovať dovolenku a po medziobdobí, ktoré by malo byť ideálne v dĺžke programu čo bol absolvovaný, si diétu zopakovať podľa potrieb vašej váhovej redukcie.

Aké pohybové aktivity by ste na dovolenke odporučil?

Pre dovolenku sú ideálne aeróbne aktivity. Teda také cvičenie, ktoré je na 60 - 70% maximálnej tepovej frekvencie. Toto rozpätie sa buď dá zmerať v niektorom zo športových laboratórii, alebo otestovať a spočítať pomocou rôznych vzorcov, ktoré sú dostupné na internete. Všeobecne sa však dá povedať, že to je taká aktivita, pri ktorej sa človek mierne potí, je ľahko zadychčaný, ale stále dokáže ešte plynule hovoriť. Mnoho ľudí potom prekvapí, že medzi tieto aktivity patrí napríklad svižná chôdza, alebo prechádzky na dovolenke. Patrí sem aj beh, ktorý býva pre drvivú väčšinu vplyvom nadváhy až príliš veľkou záťažou a pre chudnutie teda menej efektívny. Vhodnejšími aktivitami potom sú jazda na bicykli, plávanie, prípadne rôzne trenažéry v ubytovacích areáloch (eliptical, veslovanie, rotoped a ďalšie). Ak sa rozhodnete pre niektorú z aeróbnych aktivít, tak by mala byť bez prerušenia, konštantná a najmenej 45 minút dlhá.

 

Veríme, že vám Tomášove rady a tipy pomôžu. V prípade otázok vám naši výživový poradcovia k dispozícii na e-mailovej adrese info@prodietix.sk alebo na telefónnom čísle +421 903 725 300

Online kalkulačka

Vypočítajte, aký diétny program je pre Vás najvhodnejší?

Pohlavie

Problematické partie

Hľadám najvhodnejší program...

Poraďte sa s výživovým poradcom

Zarezervujte si bezplatnú telefonickú konzultáciu s výživovým poradcom