Francúzska keto diéta

Chudnutie po 40

Ženy sa s vekom stávajú krajšie, múdrejšie a zrelšie. Po 40 sú v plnej životnej sile, majú rozbehnutú kariéru, vedia, čo chcú v partnerstve, a na to, čo je pred desiatimi rokmi nadvihlo zo stoličky, sa dnes dokážu pozerať s nadhľadom. S pribúdajúcimi rokmi sa bohužiaľ začnú ozývať tiež neduhy, ktoré boli ešte pred niekoľkými rokmi nepodstatné. Po štyridsiatke vás doženú nezdravé stravovacie návyky, stres v práci aj sedavý životný štýl. Môže sa objaviť prvá výstraha v podobe zvýšeného cholesterolu. S vekom dochádza tiež k prirodzenému spomaľovaniu metabolizmu. Staré čínske príslovie hovorí: "Najlepší čas zasadiť strom bol pred dvadsiatimi rokmi. Druhý najlepší čas je práve teraz. "Ak chcete mať zdravie vo svojich rukách, začnite ešte dnes.

Prečo je dôležité naštartovať spomalený metabolizmus? Základnou funkciou metabolizmu je premena prijímanej potravy v energiu a stavebný materiál nášho organizmu. Čím rýchlejší metabolizmus máme, tým rýchlejšie sa obnovujú bunky a spaľujú kalórie - a naopak. Rýchly metabolizmus má vplyv na imunitný systém a celkové zdravie. Aby došlo k jeho zrýchleniu a udržanie, je potreba pravidelne jesť a tiež sa hýbať. Kým pohyb môže byť v prípade nadváhy či dokonca obezity náročný, jedálniček môžete upraviť okamžite.

Zdravý jedálniček by mal byť vyvážený s dostatočným obsahom vlákniny, bielkovín, tukov a sacharidov, denne by ste mali vypiť aspoň 2 litre čistej vody či nesladeného čaju. Strážte si tiež dostatočný denný prísun čerstvej alebo varenej zeleniny, ktorá vás zasýti a obsahuje mnoho hodnotných živín. V súčasnej dobe bohužiaľ často nevedome prijímame nadmerné množstvo sacharidov v strave, čo vedie k ukladaniu tejto nevyčerpanej energie a naberaniu kíl. Ak chcete pomocou jedla schudnúť, vyskúšajte niektorý z keto diétnych programov. Keto diéta vám pomôže s osvojením pravidelného denného režimu a nebudete musieť mať obavy, či prijímate správny pomer živín v strave. Zostaviť si vlastný jedálniček pre úbytok váhy môže byť celkom zložité, preto je lepšie konzultovať svoj cieľ s naším výživovým poradcom, ktorý vám odporučí diétny plán priamo na mieru.

Čím ďalším podporíte zdravý životný štýl a chudnutie? Posledné jedlo by malo byť aspoň 2 - 3 hodiny pred spaním, aby malo telo dostatok času na vytrávenie. Nezabudnite ani na pravidelný pohyb. Pre ženy po 40 je dôležité mať posilnené brucho a panvové dno. Skvelým cvičením, ktoré posilňuje stred tela, je joga alebo pilates, vyskúšajte tiež Kegelove cviky. Vhodné aeróbne cvičenie pre ženy po 40 treba svižná chôdza, nordic walking, Zumba či tanec. Vyberte si taký pohyb, ktorý vás bude baviť a vydržíte u neho aspoň 30 minút 2x týždenne.

Chudnutie po 40 samozrejme neriešia len ženy, ale aj muži. Tí majú oproti ženám pri chudnutí výhodu v stavbe tela - majú prirodzene menšiu zásobu tukov a viac svalov, výsledok chudnutia je u nich preto vidieť rýchlejšie. Základ zdravej životosprávy je u mužov rovnaký - pravidelné a vyvážené porcie jedla, dostatočný pitný režim, pohyb a čas na regeneráciu. Muži viac inklinujú k posilňovaniu či aktívnemu športu, ako je cyklistika, futbal alebo tenis. Ak sa chystáte schudnúť pomocou keto diéty, odporúčame na začiatku konzultovať športovanie s naším výživovým poradcom, ktorý vám poradí vhodný druh pohybu pri jednotlivých fázach diéty.

Online kalkulačka

Vypočítajte, aký diétny program je pre Vás najvhodnejší?

Pohlavie

Problematické partie

Hľadám najvhodnejší program...

Poraďte sa s výživovým poradcom

Zarezervujte si bezplatnú telefonickú konzultáciu s výživovým poradcom