Francúzska keto diéta

Použitím zľavového kódu DOPRAVA50 získate zľavu 50% na dopravu! Akcia platí 12.4.-16.4. Aj naďalej samozrejme platí, že objednávky nad 50 € vám doručíme zadarmo!

Jóga na chudnutie

Jóga je poslednú dobu veľkým hitom. Je skvelým cvičením v každom veku, nezaťažuje kĺby, prispieva k duševnej rovnováhe a harmónii. Aj napriek tomu, že jóga nie je považovaná za aeróbne cvičenie, jogíni a jogínky majú krásne postavy. Ich pružné svalnaté telá sú závideniahodné. Ako je to možné?

Jóga je skvelé cvičenie pre vytvarovanie tela a posilnenie hlbokého stabilizačného systému. Je obľúbená aj preto, že pôsobí blahodárne na centrálny nervový systém. K jóge môžete pristupovať niekoľkými spôsobmi - využiť iba jej pohybovú časť a cvičenia, alebo ju vziať ako komplexný prístup k životu a vyskúšať tiež upokojujúce dýchanie, meditáciu a stravovanie. Jógová strava je ľahká, zdravá a vyrovnaná. Patrí k nej dostatok zeleniny a tekutín. Ak chcete pomocou jógy schudnúť, odporúčame vyskúšať keto recepty či rovno celý keto diétny program. Keto diéta vás naučí jesť pravidelne v malých porciách a nebudete zabúdať na zeleninu s olivovým olejom, ktorý je dôležitou súčasťou jogového jedálnička. Keto diéta vám pomôže sa odľahčiť, zbaviť sa tukov a naštartovať proces k vytúženej postave.

Aká jóga je vhodná počas keto diéty? V prvej a druhej fáze keto diétneho programu je vhodné vyberať ľahšie a jednoduchšie typy jogy, napríklad hatha či vinyasa. Od tretej fázy môžete vyskúšať náročnejšie ashtanga. Vždy je dobré sledovať reakciu vášho tela na cvičenie počas keto diéty a svoj stav konzultovať s výživovým poradcom, ktorý vám odporučí vhodný pohyb.

Hovorí sa, že tajomstvom úspešného chudnutia pri joge je uvoľnenie energetických dráh v tele, vďaka čomu sa naštartuje dlhodobé spaľovanie tukov. Dôležité je tiež prepojenie tela a mysle - práve "uvoľnenie" blokov v hlave a správne nastavenie vašich cieľov vám pomôže vytrvať a doslova "uvoľniť" zadržovaný tuk v tele. Účelom meditáciou a dychových cvičení je priniesť do vášho života pokoj, uvoľnenie a zbaviť sa stresu. Už pravidelná desaťminútová meditácie prináša väčšiu koncentráciu, dokáže "osviežiť" zavalený mozog a pomoct s lepšou výkonnosťou.

Medzi ďalšie benefity jogy patrí prehĺbenie dychu a väčšia výdrž pri záťaži, posilnenie stredu tela, podpora zažívania a zlepšenie funkcie radu orgánov. Pravidelné cvičenie znižuje hladinu hormónu stresu (kortizol) a zvyšuje hladinu hormónu spánku (melatonín). K obľúbeným náročnejším druhom jogy patrí bikram, hot jóga čiže joga v teple. Na chudnutie je skvelá tiež rýchla power joga. Ak vás trápia bolesti kĺbov alebo oceníte, keď vás bude pri cvičení niečo nadnášať, vyskúšajte jogu vo vode. Letným hitom sa stala SUP jóga (Stand Up Paddling Yoga, Paddle Yoga) - joga na nafukovacích plávacích doskách paddleboard. Pri balansovaní na nestabilnej doske si na vodnej hladine užijete veľa zábavy. Natiahnuté svaly vám o sebe dajú vedieť na druhý deň. Vďaka joge môžete dokonca "vyrásť"! K rozmáhajúcim sa druhom jogy patrí vzdušná, aero či joga v šatkách, pri ktorej sa používajú veľké šatky, siete či hamaky. Tento druh jogy využíva silu gravitácie a pri vyvesenie dochádza k väčšiemu pretiahnutie a uvoľnenie stuhnutého krku a chrbtice. Vďaka tomu sa môžu stavce znova narovnať. Niektoré dlhoročné cvičenkyne hovoria, že vďaka tomu "povyrástli" až o tri centimetre.

Ako s jogou začať? Vyskúšajte rôzne druhy a vyberte si ten, ktorý je vám najbližší. Kľúčom k chudnutiu je pravidelnosť v kombinácii s vyrovnanou stravou. Jogu zvládne naozaj každý, problémom nie je vek ani váha. Ale pozor, jednotlivé cviky je nutné vykonávať správne. Nesprávne pohyby môžu preťažiť niektorú časť tela. Je preto lepšie začať s inštruktorom jogy, prípadne mať pri cvičení vedľa seba zrkadlo, v ktorom môžete správne vykonávanie pozícií kontrolovať.

Online kalkulačka

Vypočítajte, aký diétny program je pre Vás najvhodnejší?

Pohlavie

Problematické partie

Hľadám najvhodnejší program...

Poraďte sa s výživovým poradcom

Zarezervujte si bezplatnú telefonickú konzultáciu s výživovým poradcom