Francúzska keto diéta

Hriešne zľavy sú tu, nakúpte vaše obľúbené produkty so zľavou 20%. Kód HRIESNEZLAVY2021

Pohybová aktivita pri ketodiete

Od svojich zákazníkov často dostávame otázky týkajúce sa fyzickej aktivity. Zaujíma vás, či má zmysel pri keto diéte cvičiť a akú aktivitu zvoliť? Potom je tento článok práve pre vás.

Cvičit alebo necvičiť?

Ako  je známe, efektivita váhovej redukcie je ovplyvnená z 80% jedálničkom a z 20% pohybovou aktivitou?

Chcete počet zhodených kilogramov maximalizovať, potom neváhajte nejakú pohybovú aktivitu do svojej rutiny zaradiť.

Akú fyzickú aktivitu zvoliť v priebehu ketodiety?

Ak ste sa rozhodli venovať svojmu chudnutiu 100% úsilie a máte v pláne svoju rutinu rozšíriť o cvičenie, zvoľte radšej aeróbnu aktivitu. Zjednodušene povedané ide o taký typ cvičenia, pri ktorom môžete bez problémov konverzovať a zároveň je organizmus zahriaty. Ide napríklad o plávanie, chôdzu, pomalý beh (jogging), cyklistiku, beh na lyžiach, veslovanie, jazdu na kolieskových korčuliach a mnoho ďalších. Veľa ľudí potom prekvapí, že aeróbne sú pre niekoho napríklad aj svižná chôdza, alebo domáce upratovanie.

Je moja obľúbená fyzická aktivita aeróbne alebo nie?

Presnú tepovú frekvenciu môžete monitorovať pomocou fitness náramku alebo fitness hodiniek. Pri aeróbnej aktivite sa tepová frekvencia pohybuje v tzv. Aeróbnom pásme, čo predstavuje 60 - 80% maximálnej tepovej frekvencie.

Je vhodné silové cvičenie?

Nie je. Prečo sa v priebehu ketónové diéty neodporúčajú silové cvičenia? Podmienkou ketózy je vyčerpania zásob glukózy v krvi. Silové aktivity naopak glukózu vyžadujú. Nenájde ju telo v krvi, začne si ju "vyrábať" zo svalovej hmoty. Namiesto chudnutia tukových zásob teda začnete prichádzať o svalovú hmotu.

Koľko minút by som mal / a cvičiť?

Aktivita by mala byť neprerušovaná, konštantná a najmenej 45 minút dlhá, pretože prvé spaľovanie tukov začne prebiehať v tele až po 20 minútach výkonu. Ak to teda zhrnieme - cvičenie rozhodne napomáha pri maximalizácii váhových úbytkov. Vhodné je zaradiť aeróbnu aktivitu a strážiť si v priebehu cvičenia tepovú frekvenciu. Aktivita by mala trvať aspoň 45 minút. V priebehu ketodiety je lepšie vyhnúť sa silovému cvičeniu

Online kalkulačka

Vypočítajte, aký diétny program je pre Vás najvhodnejší?

Pohlavie

Problematické partie

Hľadám najvhodnejší program...

Poraďte sa s výživovým poradcom

Zarezervujte si bezplatnú telefonickú konzultáciu s výživovým poradcom