Poradňa

Máte na nás nejakú otázku?

Neváhajte nám napísať, radi vám poradíme.

Otázka:

Sladenie

Odpoveď:

V čase diéty sú povolené umelé sladidlá a prírodné sladilo Stévia. Čakankový sirup, sladidlo s vyšším obsahom sacharidov, možno zaradiť od 2. fázy diéty v množstve 1 čajovej lyžičky na deň. Uvedené množstvo je možné v 3. fáze diéty zdvojnásobiť.


Otázka:

Štítna žlaza

Odpoveď:

Zákazníci s poruchou štítnej žľazy (zníženou alebo zvýšenou funkciou) môžu Prodietix diétu konzumovať. U niektorých jedincov môže dôjsť k spomaleniu váhovej redukcie. Napriek tomu možno požadovaného váhového úbytku v dlhšom časovom horizonte dosiahnuť.


Otázka:

Stévia

Odpoveď:

Stévia je takmer nekalorické prírodné sladidlo vhodné pre sladenie v čase Prodietix proteínovej diéty. Pozornosť je potrebné venovať etiketám, kedy sú nevhodné produkty s prímesou glukózy, ktoré by poškodili alebo ukončili prebiehajúcu ketózu.


Otázka:

Šport

Odpoveď:

Diéta funguje sama o sebe aj bez zaradenia športovej aktivity. Niektorí zákazníci chcú pri začatí váhovej redukcie meniť aj svoj životný štýl a zaraďujú športové aktivity na ktoré neboli doposiaľ zvyknutí, čo po dobu 1. a 2. fázy diéty neodporúčame. Pre spomínané obdobie je ďalej nevhodné začlenenie silovej športovej aktivity (cvičenie so záťažou a vlastnou váhou tela), pri ktorej telo nemá dostatok sacharidov pre následnú regeneráciu. Diéta je nízkosacharidová a to z dôvodu, aby došlo k navodeniu ketózy, kedy ketolátky sami o sebe telo po silovej záťaži nezregenerujú. Môže potom dôjsť k pocitom diskomfortu v podobe únavy a vyčerpania, často sprevádzaných váhovou stagnáciou. Silovú aktivitu možno obnoviť v čase 3. fázy diéty, kedy sa už navyšuje množstvo sacharidov v podobe mini sacharidových príloh a ovocia. (Nielen) v čase diétneho programu váhovú redukciu podporí aeróbne aktivity (bicykel, korčule, plávanie, beh, svižná chôdza, a i.), ktoré je možné zapájať už od 1. fázy diétneho programu. Akákoľvek športová aktivita by sa mala monitorovať a vyhodnocovať najmä pocitovo s dostatočným priestorom pre oddych a relaxáciu. Podrobnejšie informácie k vhodnosti zaradenia jednotlivých športových aktivít, vám poskytne náš tím výživových poradcov. Neváhajte nás kontaktovať.


Otázka:

Solenie

Odpoveď:

Soliť v čase diéty odporúčame a je to vhodné pre mineralizáciu. Dopĺňa sa tak najmä sodík, ktorý je nevyhnutný pre prenos nervových vzruchov, ďalej svalovú činnosť a reguláciu krvného tlaku, plus udržiavanie rovnováhy telových tekutín vo vnútri buniek a v medzibunkových priestoroch. Chlór je zase súčasťou kyseliny soľnej obsiahnuté v žalúdočnej šťave, čo je dôležité pre trávenie potravy. Soľ často býva obohatená aj o jód, ktorý stimuluje funkciu štítnej žľazy. V diétnom programe sú ďalej minerály obsiahnuté aj v slaných jedlách. Množstvo soli odporúčame udržiavať na 5 g / deň (čajová lyžička), kedy v čase diéty možno ľahko navýšiť na 1,5 čajovej lyžičky / deň.


Otázka:

Práca na smeny

Odpoveď:

Ak pracujete na smeny, tak je treba diétu riešiť flexibilne. Nejedná sa potom o fixný počet proteínových jedál denne, ale skôr o variabilný. Ide o to, aby interval medzi jedlami bol v dlhšie dni maximálne cca 4 hodiny, nie viac. Ak ste teda na napr. celý deň hore a potom idete na nočnú smenu, tak môžete zjesť 6 i viac proteínových jedál za deň. Dá sa potom očakávať, že máte aj kratšie dni, kedy dospávame, tak tieto dni si dáte naopak o jedno alebo viac proteínových jedál menej. Ak takéto dni nemávate a nedospáváte, tak dodržiavajte opäť iba interval max. cca 4 hodiny a jete taký počet jedál, ktorý Vám predpisuje diétny program. Zároveň je dobré si na dlhšie dni zakúpiť nejaká jedla navyše, pretože týmto režimom ich môžete zjesť viac, než máte v balíčku diétneho programu. Záleží na počte takto dlhých dní a dĺžke zvoleného diétneho programu.


Otázka:

Sóda a minerálne vody

Odpoveď:

Sóda je povolená. Môžete piť aj minerálne vody. Spotreba minerálov je v priebehu diéty vyššia ako zvyčajne, takže odporúčame striedať pramenitú vodu a minerálnu vodu, ideálne Magnesia.


Otázka:

Rýchle chudnutie

Odpoveď:

Všeobecne platí, že z 1. fázy diéty by do 2. fázy sa malo prechádzať zhruba po 60 - 70% z chudnúceho cieľa. Teda, ak chcete schudnúť 10kg, tak druhá fáza môže začínať už na 6ti schudnutých kilách. Túto skutočnosť je však vždy lepšie konzultovať s našimi výživovými poradcami.


Otázka:

Rozdiel medzi diétnymi programami Z a M

Odpoveď:

Rozdiel medzi Z programami a M programy je v počte proteínových jedál denne. Výber medzi nimi je závislý na Vašich telesných parametroch a dispozíciách. Odporúčame pre výber použiť našu online kalkulačku, alebo nás neváhajte kontaktovať a vhodný diétny program Vám odporučíme.


Otázka:

Rozdeľovanie jedál

Odpoveď:

Dve jedlá, ktoré sa k sebe hodia si môžete rozdeliť na polovicu, napr. polievku s krutónmi. Jednu časť zjete na obed a druhú na večeru. Nie je však dobré si jednu porciu rozdeliť na pol a jednu polku zjesť na obed a druhú na večeru a zjesť tak za deň o jedno jedlo menej.


Online kalkulačka

Spočítajte si svoj diétny program

žena muž

Problematické partie