Poradňa

Máte na nás nejakú otázku?

Neváhajte nám napísať, radi vám poradíme.

Otázka:

Nevhodnosť diéty

Odpoveď:

Diéta nie je vhodná pre deti, mladistvých, tehotné či dojčiace matky. Pre pacientov trpiacich ochorením pečene a obličiek, metabolickými ochoreniami (dna, ateroskleróza, fenylketonúria a ďalšie), cukrovkou 1. a 2. typu, srdcovými ochoreniami, poruchami krvnej zrážanlivosti, žlčníkovými kameňmi, mentálnou anorexiou, bulímiou. Pre alergikov na niektorú zložku diétneho prípravku, ktoré sú uvedené v detailoch produktov v eshope a na obaloch. V prípade niektorých z vyššie uvedených dôvodov Prodietix diétu konzumovať možno, zdravotný stav je ale nutné konzultovať s lekárom.


Otázka:

Predpríprava jedál

Odpoveď:

Prodietix proteínové jedla si možno vopred pripraviť. Pri výrobe palaciniek, chleba, koláčov, omeliet a nugiet možno prípravu realizovať 24 hodín vopred. Pri ostatných jedlách je to maximálne jedna hodina. Pri oboch príprav odporúčame skladovanie v chlade.


Otázka:

Predlžovanie fáz

Odpoveď:

Predlžovanie fáz je možné, ale bohužiaľ nie je dobré mať predchádzajúce fázy dlhšie ako nejakú nasledujúce. Vždy musia byť rovnako dlhé všetky tri fázy diéty. Predlžovať možno vždy až tú nasledujúcu fázu a to maximálne na dvojnásobok. Môžete mať napríklad 2 - 3 - 3 týždne dlhý program, alebo 3 - 6 - 12 týždňov, ale nemôžete mať 3 - 2 - 2 týždne ani 3 - 3 - 2.


Otázka:

Pravidelnosť

Odpoveď:

Pre efektívne váhovú redukciu a konštantný príjem aminokyselín v priebehu dňa, je pravidelnosť veľmi dôležitá. Prvé jedlo dňa by malo byť konzumované pol hodiny až hodinu od prebudenia. Posledné jedlo dňa najneskôr 2 - 3 hodiny pred spaním. Jedlá dňa je vhodné rovnomerne rozdeliť, aby interval bol cca rovnaký (3 až 4 hodiny). U Z programov ideálne 3,5 až 4 hodiny. U M programov je pauza kratšia a to 3 až 3,5 hodiny. Odporúčaný časový harmonogram sa týka konzumácie proteínových jedál, ktoré by nemali byť nahradzované iba zeleninou. Vzniká potom nutričný deficit, ktorý môže viesť k spomaleniu váhovej redukcie až váhovej stagnáci. Povolenú zeleninu možno konzumovať spoločne s proteínovými jedlami aj v priebehu celého dňa a to v množstve od 300 do 1000 gramov.


Otázka:

Pozitívny vplyv na zdravie

Odpoveď:

Jednoznačne áno. Ketóza je telu prirodzený stav. Každý si môže zvoliť sám, či chce zostať obézny s vysokým krvným tlakom, cholesterolom a orgány mať obklopenými tukom, alebo si zvolí cestu riešenia problému. Existuje mnoho zlých jazykov, ktoré ketogénnu diétu hodnotia, ako niečo čo ničí obličky, alebo dokonca privádza rakovinu. V skutočnosti často ide o rozhorčených dietológov a výživových poradcov, ktorým proteínová diéta robí vrásky na čele a odvádza im zákazníkov. Výsledky prieskumov, ktoré hovorí opak, Vám radi zašleme. Poškodenie obličiek môže nastať až po niekoľkomesačnom nepretržitom každodennom užívaní proteínových prípravkov a to ešte vo väčšom objeme bielkovín, než v prvej fáze Prodietix diéty. Tvrdenie o rakovine, je založené na prekyslení organizmu. Áno, prekyslenie v proteínovej diéte môže nastať v momente, kedy nie je dodržiavaný pitný režim, či povinná konzumácia zeleniny. Avšak je nutné položiť si otázku. "Čo všetko v dnešnej dobe prekyslenie spôsobuje?" Napríklad mäso, ktoré obsahuje tzv. purínové metabolity, prekyslenie spôsobuje v podstatne väčšej miere. Rovnako tak alkohol, cukor (presnejšie sacharóza), mliečne výrobky, ale aj fajčenie sú v prípade nadmernej konzumácie ďalšími pôvodcami acidózy. Tá je odborníkmi považovaná za skôr zveličená problém. Väčšie zdravotné riziká prináša práve obezita. PH vášho organizmu si môžete sledovať pomocou indikačného papierika (lesteradetovo činidlo), ktorý slúži aj na meranie ketolátok v moči. Výrobky tohto typu zakúpite v lekárňach, alebo v nájdete v našom eshope v sekcii "doplnkový sortiment".


Otázka:

Počet jedál v programoch

Odpoveď:

V programoch série Z sa konzumujú 4 jedlá denne. Prvé ideálne do pol hodiny od prebudenia a ďalšie potom v rozostupe približne 4 hodín. Posledné by malo byť najneskôr 2 hodiny pred spaním. Všeobecne programy Z obsahujú 4 jedlá na deň a programy M obsahujú 5 jedál na deň. Číslovka za písmenom Z či M predstavuje počet týždňov v jednotlivých fázach. Pri programe Z2 sa teda jedná o 2 týždne. Celý program potom predstavuje 6 týždňov (2 + 2 + 2).


Otázka:

Opakovanie diéty

Odpoveď:

Opakovať diétne programy možno vždy po uplynutí istého času. Ten je závislý na tom, ako dlhý bol predchádzajúci diétny program. Napríklad po absolvovaní diéty Z3, ktorá má 9 týždňov (3 + 3 + 3 týždne), je vhodné v ideálnom prípade urobiť si rovnako dlhú pauzu. Teda opäť 9 týždňov. Potom je možné absolvovať diétny program znova. Maximálne možno však túto lehotu skrátiť na polovičný čas. V tomto konkrétnom prípade mesiac.


Otázka:

Lepok

Odpoveď:

Bezlepkové jedla máme v produktovej ponuke. U bezlepkových produktov potrebujeme poznať, či trpíte celiakiou, alebo ide iba o metabolickú záťaž. Máme tri kategórie jedál: - bez lepku podľa deklarácie výrobcu - môže obsahovať stopy lepku - s lepkom Druhý štatút je právna ochrana, pretože prístroje na ktorých sa jedla vyrábajú sa musia čistiť. Nemožno, aby sa po výrobe napr. Čokoládového krému, bez čistenia, prešlo na výrobu vanilkového krému. Ešte sme sa nestretli, aby nejaký celiaktik mal problém s našimi jedlami s týmto štatútom. Pokiaľ chcete mať stopercentnú istotu je vhodné voliť prvú kategóriu jedál, ktorá je deklarovaná zo strany výrobcu ako bezlepková. Ak budete vytvárať objednávku, môžete výber jedálnička nechať na nás a do poznámky v košíku napísať "bez lepku" prípadne "stopy lepku". Alebo si jedla môžete do jedálnička zostaviť svojpomocne. Neváhajte nás kontaktovať a radi Vám zašleme zoznamy jedál bez lepku a stopami lepku.


Otázka:

Laktóza

Odpoveď:

Trpíte vyložene intoleranciou na laktózu alebo alergiou na mliečnu bielkovinu kravského mlieka? Tieto dva pojmy bývajú veľmi často zamieňané a kombinované dohromady. Z tohto dôvodu nájdete nižšie podrobnejšie vysvetlenie. Laktóza je disacharid označovaný aj ako "mliečny cukor" a nejedná sa o bielkovinu. Disacharid laktóza sa skladá z glukózy a galaktózy na ktoré je v prípade "bez laktózových" produktov štiepená. Medzi mliečne bielkoviny kravského mlieka patrí najmä srvátka (obsahujúci i laktózu) a kazeín, ktoré v kravskom mlieku dominujú nad ostatnými mliečnymi bielkovinami. Ak trpíte alergiou na mliečnu bielkovinu, je nemožné diétny program vytvoriť, pretože je súčasťou všetkých našich jedál. U laktózy je situácia priaznivejšia. Nachádza sa pri produktov, ktoré obsahujú odstredené kravské mlieko a jej zastúpenia je tu v minimálnom množstve. V praxi sme sa nestretli so zákazníkmi, ktorým by toto množstvo spôsobilo závažnejšie komplikácie. Napriek tomu odporúčame jedla najprv vyskúšať na konzumáciu polovice Prodietix jedla obsahujúceho laktózu a podľa vlastnej skúsenosti sa rozhodnúť, či budete v diétnom programe pokračovať ďalej. Neváhajte nás kontaktovať a radi Vám zašleme zoznamy jedál bez laktózy.


Otázka:

Alkohol

Odpoveď:

Povolená je konzumácia 2 dl kvalitného suchého červeného vína a to od 2. fázy diéty. Ideálne spoločne s konzumáciou "normálneho" proteínového jedla. Pivo, likéry a destiláty ku konzumácii povolené nie sú.


Online kalkulačka

Spočítajte si svoj diétny program

žena muž

Problematické partie