Došlo k strate internetového pripojenia, skontrolujte prosím Vaše internetové pripojenie, obnovte stránku a skúste vykonať akciu znova.
Pri spracovaní vašej požiadavky došlo k chybe, obnovte prosím stránku a skúste vykonať akciu znova.

Jo-jo efekt po proteínovej diéte

27. 10. 2021

Bojíte sa, že po proteínovej diéte príde jo-jo efekt a pracne zhodené kilá naskáču späť? Okolo jo-jo efektu koluje rad mýtov a neprávd. Na ich uvedenie na pravú mieru je potrebné chápať, že jojo efekt nie je žiadna samostatná „entita“, ktorá sa jedného dňa z ničoho nič objaví. Ani kilogramy nemajú moc „naskákať“ späť bez nášho pričinenia. Jojo efekt navyše nie je viazaný iba na keto diétu, ale na akúkoľvek formu (nielen) cieleného chudnutia. O čo sa teda jedná?

 

Jojo efektom najčastejšie označujeme stav, kedy sa po nejakej dobe od schudnutia kilá vrátia späť. Je preto vhodné sa nevracať k pôvodnému jedálničku a nezdravému spôsobu života pred diétou, kvôli ktorému kilá prvýkrát naskákali. Diéta má mať edukatívny charakter a po jej skončení treba pokračovať v novo naučených návykoch. Preto je aj po ukončení diéty vhodné využiť odborné výživové poradenstvo, ktoré je pre zákazníkov, ktorí absolvovali redukčnú diétu Prodietix Slim, zadarmo a na vyžiadanie vám ho radi zašleme. Jednou z ďalších ciest po diéte je náš nový program Prodietix Balance, ktorý sme vytvorili ako podporu dlhodobého udržania vašej vysnívanej váhy. Prodietix Balance sú nutrične a energeticky vyvážené jedlá, z ktorých je možné zostaviť jedálniček, alebo nimi doplniť váš racionálny stravovací plán.


Základné pravidlá Prodietix Slim proteínové diéty sú:

1. Kvalitný pitný režim založený predovšetkým na vode (prípadne možno piť bylinné nedosladzované čaje)

2. Konzumácia aspoň 300 až 500 g zeleniny denne

3. Pravidelnosť v jedlách

 

Do úvahy je dobré brať aj psychiku, ktorá vie v naberaní a zhadzovaní kíl zahrať svoju rolu. Človek by si mal vedieť život spríjemniť a užiť. Vyššie vymenované druhy potravín sú síce nezdravé, ale nie sú jedovaté. Ich občasná konzumácia nenaruší vaše diétne stravovanie a udržanie váhy. Všetko je otázkou rovnováhy medzi energetickým príjmom a výdajom. Keď okrem schudnutia s proteínovou diétou dokážete zmeniť niektoré staré návyky, ktoré vám nadváhu priniesli, tak si váhu udržíte dlhodobo bez problémov.

 

Bojíte sa, že po proteínovej diéte príde jo-jo efekt a pracne zhodené kilá naskáču späť? Okolo jo-jo efektu koluje rad mýtov a neprávd. Na ich uvedenie na pravú mieru je potrebné chápať, že jojo efekt nie je žiadna samostatná „entita“, ktorá sa jedného dňa z ničoho nič objaví. Ani kilogramy nemajú moc „naskákať“ späť bez nášho pričinenia. Jojo efekt navyše nie je viazaný iba na keto diétu, ale na akúkoľvek formu (nielen) cieleného chudnutia. O čo sa teda jedná?

 

Tieto tri pravidlá patria medzi základné stavebné kamene zdravého životného štýlu. K nim je potrebné pridať aj vhodnú skladbu potravín a pravidelný pohyb, ktorý je najlepšou prevenciou pred naberaním. Ideálna je aeróbna aktivita (plávanie, chôdza, beh, cyklistika, jazda na korčuliach…), ktorá efektívne spaľuje tuky, posilňuje obehový a imunitný systém, zlepšuje psychickú kondíciu a prináša mnoho ďalších pozitív. Zabúdať by sa nemalo ani na odpočinok s kvalitným a dostatočným spánkom.


Akým potravinám je vhodné sa vyhnúť?

    Biele pečivo, knedle a ďalšie výrobky založené na pšeničnej múke
    Sladené malinovky, pivo, tvrdý alkohol
    Nekvalitné údeniny s nízkym obsahom mäsa, vysokým obsahom tuku (možno poznať už na pohľad a hodnoty bývajú uvedené)
    Vyprážané mäso a prílohy
    Majonézové výrobky (chlebíčky a lahôdkové šaláty)
    Slané extrudované výrobky (chipsy a iné slané snacky)