Došlo k strate internetového pripojenia, skontrolujte prosím Vaše internetové pripojenie, obnovte stránku a skúste vykonať akciu znova.
Pri spracovaní vašej požiadavky došlo k chybe, obnovte prosím stránku a skúste vykonať akciu znova.

Stabilizácia - 2. fáza ketodiéty

V tejto druhej, stabilizačnej fáze diétneho programu ide ketóza na plné obrátky a v jedálničku sa objavujú tuky, sacharidy a bielkoviny. Jedno proteínové jedlo, najlepšie obed, alebo večeru nahradíte bežným jedlom z povolených surovín. Mali ste v 1. fáze 5 proteínových jedál denne? Teraz budú 4 + „normálne“ jedlo. Ketózu týmto spôsobom stále udržíte. Kontrolujte si ju pravidelne pomocou papierikov Ketophan.

Kilá síce ubúdajú pomalšie ako v 1. fáze, to je však v úplnom poriadku. Telo prepína na iný režim a učí sa žiť v štíhlejšom móde. V 2. fáze stravovania venujte naozaj pozornosť. Je, spolu s 3. fázou, zásadný pre zabránenie nežiaduceho jo-jo efektu.

Sacharidy postupne zavádzate pridaním nových druhov zeleniny. Kvalitné bielkoviny pridávajte podľa zoznamu nižšie. Nahradzujú teraz jedno proteínové Prodietix jedlo denne.

Zoznam povolenej zeleniny pre ketodiétu

Zeleninu si doprajte. Je dokonalým zdrojom vitamínov, minerálov, vlákniny a ďalších dôležitých látok. Množstvo zeleniny na deň je limitované veľkosťou diétneho programu. Začali ste s programom S? Potom si užite 300 – 500 g zeleniny denne. Ak ste vybrali program M, vaše denné množstvo je 500 - 750 g zeleniny na deň. Pustili ste do programu L? Potom si doprajte 750 – 1 000 g zeleniny denne.

Všetky druhy zeleniny kombinujte počas jedného dňa. Množstvo si do celého dňa rozložte.

  • artičok
  • čakanka
  • čakanka
  • zeler stopkový
  • čerstvé huby
  • špargľa
  • cuketa
  • fenikel
  • huby (čerstvé aj mrazené a sušené?)
  • kel
  • kvašáky
  • karfiol
  • baklažán
  • mangold
  • uhorka
  • patizón
  • reďkev
  • reďkovky
  • žerucha
  • špenát
  • turín (kapusta kvaková)
  • všetky druhy byliniek
  • všetky druhy zelených šalátov (rukola, valeriánka, ľadový šalát, rímský šalát, a iné)
  • zelené fazuľové struky
  • kapusta (biela, červená, čínska pak choi, pekingská, kapusta čínska)   
  • avokádo (1/2 denne)
  • chilli papričky (max. 30 g denne)
  • tekvica (1/4 denne)
  • kaleráb (1/2 denne)
  • nakladané uhorky (DIA v množstve max. 100 g denne)
  • paprika žltá alebo červená (1 ks denne)
  • sójové klíčky a mungo klíčky (max. 50 g denne)
  • ½ strúčika cesnaku
  • ¼ menšie cibule
  • biela paprika (2 ks denne) alebo paprika zelená (1ks denne)
  • brokolica (max. 150 g denne)
  • brokolica (max. 150 g denne)
  • zeler buľvový (100 g denne)
  • cherry paradajka (5 ks denne)
  • kyslá kapusta bez pridaného cukru (300 g za deň)
  • olivy (5 ks zelených olív bez náplne denne v početnosti 2x do týždňa)
  • pór (150 g)
  •  

Z čoho získať kvalitné bielkoviny vhodné na ketodiétu?

Nižšie uvedené potraviny sú zdrojom kvalitných bielkovín.

  • zubáč (150 g)
  • pleskáč (150 g)
  • hydinová pečeň (100 g)
  • halibut (100 g)
  • hovädzia pečeň (100 g)
  • kalamáre (100 g)
  • krabie mäso (100 g)
  • krevety (120 g)
  • morčacie mäso bez kože(150 g)
  • kuracie mäso bez kože 150 g
  • chudá zverina (100 g)
  • chudé hovädzie mäso(100 g)
  • morský čert (150 g)
  • morský vlk (120 g)
  • pangasius (120 g)
  • platýz (150 g)
  • pstruh (150 g)
  • Slávky vylúpané (200 g)
  • šmakoun natural (120 g)
  • šunka hydinová s min. 95% mäsa (100 g)
  • teľacie mäso (100 g)
  • tofu natural (100 g)
  • treska (150 g)
  • tuniak z konzervy vo vlastnej šťave (100 g)
  • tvarôžky (100 g)
  • vajcia slepačie (2 ks)
  • Žabie stehienka (100 g)

Kvalitné bielkoviny, ktoré si dávajte iba v obmedzenom množstve

  • králičie mäso (100 g - max. 2x do týždne)
  • kuracie stehno bez kože (150 g - max. 2x týždenne)
  • chudé bravčové mäso (100 g - max. 2x týždenne)
  • parmezán (20 g - max 2x týždenne)
  • sušené mäso (1 - 2x týždenne) - 1 porcia = 17 g bielkovín

Zdá sa vám teraz príprava ešte zložitejšia? Inšpiráciu nájdete v receptoch. Sledujte nás aj na sociálnych sieťach Facebook a Instagram. Zdieľame nové recepty a informácie, ktoré vám chudnutie uľahčia a začne vás to s nami baviť.