Došlo k strate internetového pripojenia, skontrolujte prosím Vaše internetové pripojenie, obnovte stránku a skúste vykonať akciu znova.
Pri spracovaní vašej požiadavky došlo k chybe, obnovte prosím stránku a skúste vykonať akciu znova.
Poradňa

Šport

Jednoznačne nechceme niekomu zakazovať alebo nedoporučovat pohyb, pretože ten je pre nás všetkých extrémne dôležitý počas celého života. Ale... je potrebné rozlišovať rôzne pohybové aktivity (aeróbne verzus anaeróbne).V prvom rade nie je dobré zapájať nové aktivity, na ktoré nie ste zvyknutá (aspoň 3 mesiace) v prvej fáze diéty.

 

S cvičením odporúčame začínať až od druhej či tretej fázy diéty. Ďalšou vecou je, že pre diétu je vhodné predovšetkým aeróbne cvičenie. Teda také cvičenie, ktoré je na 60 - 70% maximálnej tepovej frekvencie. Toto rozpätie sa buď dá zmerať v nejakom športovom laboratóriu, alebo otestovať a spočítať pomocou rôznych vzorcov, ktoré sú dostupné na internete. Všeobecne sa však dá povedať, že to je taká aktivita, pri ktorej sa človek mierne potí, je mierne zadychčaný, ale stále dokáže ešte plynule hovoriť. Veľa ľudí potom prekvapí, že aeróbne sú napríklad u svižná chôdza, alebo domáce upratovanie. Naopak beh býva pre drvivú väčšinu vplyvom nadváhy až príliš veľkou záťažou a pre chudnutie teda menej efektívny. Vhodnými aktivitami sú ešte napríklad bicykel, plávanie, alebo rôzne trenažéry (eliptical, veslovanie, rotoped a ďalšie). Takáto aktivita by mala byť neprerušovaná, konštantná a najmenej 45min dlhá, pretože prvých 20min telo spaľuje iba zásobný glykogén (produkt spaľovania sacharidov) a až potom sa vyplaví endorfín a ďalšie látky a telo začne používať na zásobovanie energie tuky. 

 

Anaeróbne aktivity a silové typy cvičení nie sú pre diétu príliš vhodné. Ale je vždy potreba sa pozrieť na každú aktivitu konkrétne. Teda aká je dlhá, či je komplexná alebo izolovaná (teda koľko svalov sa precvičuje), aké sú záťaže, koľko je opakovaní, aká je tepová frekvencia a ďalšie. Predovšetkým nie je dobré tvoriť laktát. Ten predstavuje stav, kedy sa svaly zaplavia kyselinou mliečnou a na druhý deň Vás z cvičenia tieto svaly bolia. Na regeneráciu takého stavu sú potrebné nielen bielkoviny, ale aj sacharidy (až 2,5-krát viac než bielkovín) a proteínová diéta je nízkosacharidová. Telo si potom glykogén musí pretvárať z bielkovín, alebo tukov a môže sa energeticky podhodnotiť. To môže spôsobiť veľkú únavu, alebo dokonca váhovú stagnáciu v priebehu diéty.

 

Vaše otázky

Môžem pri vašej diéte športovať?

Áno, pri diéte je možné športovať, ale neodporúča sa vysoko intenzívny tréning.

Nenašli ste odpoveď? Kontaktujte nás!