Štartujeme TOTÁLNY VÝPREDAJ!!! Nepremárnite šancu a zásobte sa skvelými dobrotami s 30-80% zľavou! Akcia platí do vypredania zásob.

Došlo k strate internetového pripojenia, skontrolujte prosím Vaše internetové pripojenie, obnovte stránku a skúste vykonať akciu znova.
Pri spracovaní vašej požiadavky došlo k chybe, obnovte prosím stránku a skúste vykonať akciu znova.
Poradňa

Šport

Jednoznačne nechceme niekomu zakazovať alebo neodporúčať pohyb, pretože ten je pre nás všetkých extrémne dôležitý počas celého života. Ale... je potrebné rozlišovať rôzne pohybové aktivity (aeróbne verzus anaeróbne). Dôležité je, aby ste počas prvej fázy diéty nezápájali žiadne nové aktivity, na ktoré nebolo Vaše telo zvyknuté (aspoň 3 mesiace).

S cvičením odporúčame začínať až od druhej či tretej fázy diéty. Zapamätajte si, že počas diéty je vhodné predovšetkým aeróbne cvičenie. Ide o cviky pri 60 - 70 % maximálnej tepovej frekvencie. Toto rozpätie sa dá zmerať v nejakom športovom laboratóriu, alebo otestovať a spočítať pomocou rôznych vzorcov, ktoré sú dostupné na internete. Vo všeobecnosti platí, že ide o takú fyzickú aktivitu, pri ktorej sa človek mierne potí, je mierne zadychčaný, ale stále dokáže ešte plynulo rozprávať. Nemalo by teda byť prekvapením, že medzi aeróbne aktivity patrí aj svižná chôdza či domáce upratovanie. Naopak beh je pre drvivú väčšinu ľudí vplyvom nadváhy až príliš veľkou záťažou, preto je na chudnutie menej efektívny. Vhodnými aktivitami je bicyklovanie, plávanie či trenažér (eliptical, veslovanie, rotoped a ďalšie). Takáto aktivita by mala byť neprerušovaná, konštantná, v trvaní približne 45 minút. Telo prvých 20 minút spaľuje iba zásobný glykogén (produkt spaľovania sacharidov) a až následne sa vyplaví endorfín a ďalšie látky, takže telo začne používať na zásobovanie energie tuky. 

Anaeróbne aktivity a silové typy cvičení nie sú počas diéty príliš vhodné. Vždy je však potrebné sa na každú aktivitu pozrieť konkrétne. Je dôležité sledovať, aká je aktivita dlhá, či je komplexná alebo izolovaná (teda, koľko svalov sa precvičuje), aká je záťaž, počet opakovaní, tepová fekvencia a iné. Nevhodné cvičenie je to, keď sa tvorí laktát. Ten predstavuje stav, keď sa svaly zaplavia kyselinou mliečnou a na druhý deň máte svalovicu. Na regeneráciu takého stavu sú potrebné nielen bielkoviny, ale aj sacharidy (až 2,5-krát viac než bielkovín). Telo si vtedy musí glykogén pretvárať z bielkovín a tukov, preto sa môže energeticky podhodnotiť. To môže spôsobiť veľkú únavu, alebo dokonca váhovú stagnáciu v priebehu diéty.

 

Vaše otázky

Môžem pri vašej diéte športovať?

Áno, pri diéte je možné športovať, ale neodporúča sa vysoko intenzívny tréning.

Nenašli ste odpoveď? Kontaktujte nás!