Francúzska keto diéta

< zobrazit všetky otázky

Jojo efekt po proteínovej diéte

Otázka:

Dobrý deň, bojím sa jojo efektu po diéte. Môže sa to stať?

Odpoveď:

Jo-jo efekt nie je samostatná entita, ktorá sa vyskytuje len u niektorých metód chudnutia. V skutočnosti nemá termín "jo-jo efekt" žiadnu vedeckú oporu. Keď schudnete bežnou cestou kvalitného jedálnička a športu, tak potom čo sa prestanete hýbať a začnete zle jesť, kilá sa vrátia úplne rovnako rýchlo, ako po proteínové diéte. Telo má metabolickú pamäť a do raz vybudovaného stavu sa vždy dokáže dostať rýchlejšie, než keď sa niečo buduje prvýkrát. Preto je dôležitá celková zmena, nie len obyčajné schudnutie. Diéta má mať edukatívny charakter a mala by vás naučiť novým návykom. To je pridaná hodnota Prodietix proteínovej diéty. Nové návyky nie sú nič iné ako základné pravidlá diéty. Ide o: 1) kvalitný pitný režim založený predovšetkým na vode (prípadne zelené alebo bylinné nedosladzovanú čaje); 2) konzumácia zeleniny denne aspoň 300g; 3) pravidelnosť v jedlách a menšie porcie. Viac ako pravidelnosť je však dôležitá podoba jedálnička. Teda skladba potravín a poťažmo živín, ktoré počas jedného dňa zjete. Všeobecne platí, že nie je vhodné pravidelne konzumovať tieto druhy potravín: Biele pečivo, knedle a ďalšie výrobky založené na pšeničnej múke. Sladené limonády, pivo, tvrdý alkohol. Nekvalitné údeniny s nízkym obsahom mäsa, vysokým obsahom tuku (možno spoznať už na pohľad a hodnoty bývajú uvedené). Vyprážané mäso a prílohy. Majonézové výrobky (chlebíčky a lahôdkové šaláty). Slané extrudované výrobky (chipsy a iné slané snacky). Na druhú stranu, psychika vie v naberaní a zhadzovanie kíl zahrať svoju úlohu tiež. Človek by si mal vedieť život spríjemniť a užiť. Vyššie vymenované druhy potravín sú síce nezdravé, ale nie sú jedovaté. Ich občasná konzumácia nenaruší Vaše diétne stravovanie a udržanie váhy. Všetko je otázkou chemickej rovnováhy medzi energetickým príjmom a výdajom. Najlepšou prevenciou pred naberaním je šport - ideálna je aeróbna aktivita (plávanie, chôdza, beh, cyklistika, jazda na korčuliach, atp.). Aeróbne aktivita efektívne spaľuje tuky, posilňuje obehový a imunitný systém, zlepšuje psychickú kondíciu a prináša aj mnoho ďalších pozitív. Keď okrem schudnutie s proteínovou diétou dokážete zmeniť niektoré staré návyky, ktoré vám nadváhu priniesli, tak si váhu udržíte dlhodobo bez problémov. Zároveň vám v prípade vášho záujmu po ukončení diéty zašleme ZADARMO všeobecný manuál nazvaný "výživové poradenstvo v kocke" vychádzajúce z pravidiel nutričnej terapie a WHO - teda informácie, ktoré sú predmetom štúdií na vysokých školách a rekvalifikačných kurzoch výživového poradenstva, optimalizované na vaše telesné parametre.


Máte na nás nejakú otázku?

Neváhajte nám napísať, radi vám poradíme.

Online kalkulačka

Vypočítajte, aký diétny program je pre Vás najvhodnejší?

Pohlavie

Problematické partie

Hľadám najvhodnejší program...

Poraďte sa s výživovým poradcom

Zarezervujte si bezplatnú telefonickú konzultáciu s výživovým poradcom