Francúzska keto diéta

< zobrazit všetky otázky

Jo-jo efekt

Otázka:

Jo-jo efekt

Odpoveď:

Jo-jo efekt nie je nejaká samostatná entita, ktorá sa vyskytuje len niekde a niekde nie. Keď schudnete klasickou cestou kvalitného jedálnička a športu, tak potom čo sa prestanete hýbať a začnete zle jesť, tak sa Vám kilá vrátia úplne rovnako rýchlo, ako po proteínovej diéte. Dôležitá je zmena. Diéta by Vás mala naučiť novým návykom. To je pridaná hodnota proteínovej diéty. Nové návyky sú: 1) pitný režim založený predovšetkým na vode (prípadne zelené nedosladzované čaju) 2) konzumácia zeleniny (môže byť aj tá nepovolená) denne aspoň 300g 3) pravidelnosť v jedlách a menšie porcie (nie jedno veľké jedlo za deň a až na večer ) Viac ako tá pravidelnosť je však dôležitejšia podoba jedálnička. Teda skladba potravín a hlavne živín, ktoré počas jedného diétneho dňa zjete. Všeobecne platí, že je dobré sa vyhýbať: - bielemu pečivu, knedliam a ďalším výrobkom založenom na pšeničnej múke a lepku - sladeným limonádam, pive, tvrdému alkoholu - nekvalitným údeninám s nízkym obsahom mäsa, vysokým obsahom tuku (možno spoznať už na pohľad a informácie bývajú uvedené na etikete) - vyprážaným úpravám mäsa a príloh - majonézovým výrobkom (chlebíčky a lahôdkové šaláty) - slaným extrudovaným výrobkom (chipsy a iné slané snacky) Psychika vie v naberaní a zhadzovaní kíl tiež zahrať svoju úlohu. Človek by si mal vedieť život spríjemniť a užiť. Vyššie vymenované druhy potravín sú síce nezdravé, ale nie sú jedovaté. Keď ich budete konzumovať občas v zmysle "za odmenu", tak Vám určite váha narastať nebude. Preto je nutné podotknúť, že všetko je otázkou chemickej rovnováhy medzi energetickým príjmom a energetickým výdajom. Najlepšou prevenciou pred naberaním je šport. Ideálne aeróbna aktivita, ako je plávanie, chôdza (nordic walking), pomalý beh (jogging), cyklistika, beh na lyžiach, veslovanie, jazda na kolieskových korčuliach a mnoho ďalších. Aeróbne aktivita spaľuje tuky, posilňuje obehový systém, zlepšuje psychiku a prináša mnoho ďalších pozitív. Trikrát týždenne jedna hodina aeróbnej aktivity zmení Váš život. Keď okrem schudnutia s proteínovou diétou dokážete zmeniť niektoré staré návyky, ktoré Vám nadváhu priniesli, tak si váhu udržíte dlhodobo bez problémov. Zároveň Vám, v prípade Vášho záujmu, po ukončení diéty zašleme všeobecné know-how vychádzajúce z pravidiel nutričnej terapie a WHO, tzv. "Výživové poradenstvo v kocke", spoločne s energetickým nastavením dňa a množstvom živín na Vaše aktuálne parametre po diéte.


Máte na nás nejakú otázku?

Neváhajte nám napísať, radi vám poradíme.

Online kalkulačka

Vypočítajte, aký diétny program je pre Vás najvhodnejší?

Pohlavie

Problematické partie

Hľadám najvhodnejší program...

Poraďte sa s výživovým poradcom

Zarezervujte si bezplatnú telefonickú konzultáciu s výživovým poradcom