Francúzska proteínová diéta

Poradňa

Máte na nás nejakú otázku?

Neváhajte nám napísať, radi vám poradíme.

Otázka:

Jo-jo efekt

Odpoveď:

Jo-jo efekt nie je nejaká samostatná entita, ktorá sa vyskytuje len niekde a niekde nie. Keď schudnete klasickou cestou kvalitného jedálnička a športu, tak potom čo sa prestanete hýbať a začnete zle jesť, tak sa Vám kilá vrátia úplne rovnako rýchlo, ako po proteínovej diéte. Dôležitá je zmena. Diéta by Vás mala naučiť novým návykom. To je pridaná hodnota proteínovej diéty. Nové návyky sú: 1) pitný režim založený predovšetkým na vode (prípadne zelené nedosladzované čaju) 2) konzumácia zeleniny (môže byť aj tá nepovolená) denne aspoň 300g 3) pravidelnosť v jedlách a menšie porcie (nie jedno veľké jedlo za deň a až na večer ) Viac ako tá pravidelnosť je však dôležitejšia podoba jedálnička. Teda skladba potravín a hlavne živín, ktoré počas jedného diétneho dňa zjete. Všeobecne platí, že je dobré sa vyhýbať: - bielemu pečivu, knedliam a ďalším výrobkom založenom na pšeničnej múke a lepku - sladeným limonádam, pive, tvrdému alkoholu - nekvalitným údeninám s nízkym obsahom mäsa, vysokým obsahom tuku (možno spoznať už na pohľad a informácie bývajú uvedené na etikete) - vyprážaným úpravám mäsa a príloh - majonézovým výrobkom (chlebíčky a lahôdkové šaláty) - slaným extrudovaným výrobkom (chipsy a iné slané snacky) Psychika vie v naberaní a zhadzovaní kíl tiež zahrať svoju úlohu. Človek by si mal vedieť život spríjemniť a užiť. Vyššie vymenované druhy potravín sú síce nezdravé, ale nie sú jedovaté. Keď ich budete konzumovať občas v zmysle "za odmenu", tak Vám určite váha narastať nebude. Preto je nutné podotknúť, že všetko je otázkou chemickej rovnováhy medzi energetickým príjmom a energetickým výdajom. Najlepšou prevenciou pred naberaním je šport. Ideálne aeróbna aktivita, ako je plávanie, chôdza (nordic walking), pomalý beh (jogging), cyklistika, beh na lyžiach, veslovanie, jazda na kolieskových korčuliach a mnoho ďalších. Aeróbne aktivita spaľuje tuky, posilňuje obehový systém, zlepšuje psychiku a prináša mnoho ďalších pozitív. Trikrát týždenne jedna hodina aeróbnej aktivity zmení Váš život. Keď okrem schudnutia s proteínovou diétou dokážete zmeniť niektoré staré návyky, ktoré Vám nadváhu priniesli, tak si váhu udržíte dlhodobo bez problémov. Zároveň Vám, v prípade Vášho záujmu, po ukončení diéty zašleme všeobecné know-how vychádzajúce z pravidiel nutričnej terapie a WHO, tzv. "Výživové poradenstvo v kocke", spoločne s energetickým nastavením dňa a množstvom živín na Vaše aktuálne parametre po diéte.


Otázka:

Káva

Odpoveď:

Áno, kávu možno v čase diéty piť. Malo by sa jednať o kvalitnú čistú kávu bez mlieka a cukru, ideálne "espresso" alebo "turek", prípadne čistú rozpustnú kávu. Bezpečné množstvo sú dve šálky denne. Kávovinové výrobky typu Melta a Caro vhodné nie sú, pretože sú vyrobené z obilnín a obsahujú veľké množstvo sacharidov, ktoré by Vám poškodili ketózu.


Otázka:

Kombinovanie s konkurenciou

Odpoveď:

Áno, niektoré konkurenčné výrobky je možné kombinovať. Vhodnosť použiteľnosti výrobkov je potrebné vždy konzultovať s našimi výživovými poradcami. Je tomu tak z dôvodu, aby došlo k dodržaní požadovanej hladiny živín v priebehu diéty a nevznikal nutričný deficit.


Otázka:

Je možné Prodietix dietu nahradit běžnou živočišnou stravou bohatou na bílkoviny?

Odpoveď:

Živočišná strava bohatá na proteiny nemá potřebnou čistotu. Maso, mléčné výrobky, nebo například ryby obsahují větší množství tuků, než je vhodné pro Prodietix dietu. Nebylo by možné navodit a udržovat stav zvaný „ketóza“.


Otázka:

Je možné Prodietix jídly nahradit proteinovou sportovní výživu?

Odpoveď:

Ano, to možné je. Rozdíl je pouze v tom, že například dvě odměrky proteinového sportovního koktejlu obsahuje 25g bílkovin. Prodietix výrobky běžně obsahují 17 – 20 gramů, což není rozhodující. Oproti běžným sportovním proteinovým přípravkům naleznete v Prodietix jídlech také vitamíny a minerály, které jsou nezbytné pro metabolické procesy v organismu a přináší tím pádem kompenzaci za menší obsah proteinů.


Otázka:

Váha po ukončení diety vyskočila o 1kg, co mám dělat?

Odpoveď:

Po ukončení diety může váha nepatrně narůst každému. Souvisí to se zavodněním organismu. Není nutné se obávat, nebo panikařit. Navíc oscilace 1 – 3 kg nahoru a dolů kolem průměrné váhy je naprosto běžná věc. Po ukončení Prodietix diety je také vhodné začít s „pomyslnou 4. fází“. Obnáší konzumaci jednoho proteinového jídla denně. Zkušenosti však také prokázaly, že pravidelné dávkování jednoho Prodietix jídla po skončení diety pomáhá nejen k zachování cílové váhy, ale také ke snížení cholesterolu, zvýšení imunity, normálnímu chodu svalů, šlach, kostí a zlepšení několika dalších základních funkcí lidského organismu. Více podrobností o pomyslné 4. fázi naleznete v sekci "o proteinové dietě/pomyslná 4. fáze".


Otázka:

Konzumácia oleja a zeleniny

Odpoveď:

Konzumácia oleja a zeleniny je v čase diéty veľmi dôležitá a ich absencia je absolútne zásadná chyba. Olej prináša omega 3 a 6 mastné kyseliny, ktoré sú pre normálne fungovanie organizmu nevyhnutné. Zároveň olej, vedľa energie z tvoriacich sa ketolátok, dopĺňa denný príjem. Zelenina obsahuje minerály, vitamíny, komplexné sacharidy a vlákninu, ktoré sú v čase diéty tiež dôležitá.


Online kalkulačka

Spočítajte si svoj diétny program

žena muž

Problematické partie

Poraďte sa s výživovým poradcom

Zarezervujte si bezplatnú telefonickú konzultáciu s výživovým poradcom