Poradňa

Máte na nás nejakú otázku?

Neváhajte nám napísať, radi vám poradíme.

Otázka:

Šport

Odpoveď:

Diéta funguje sama o sebe aj bez zaradenia športovej aktivity. Niektorí zákazníci chcú pri začatí váhovej redukcie meniť aj svoj životný štýl a zaraďujú športové aktivity na ktoré neboli doposiaľ zvyknutí, čo po dobu 1. a 2. fázy diéty neodporúčame. Pre spomínané obdobie je ďalej nevhodné začlenenie silovej športovej aktivity (cvičenie so záťažou a vlastnou váhou tela), pri ktorej telo nemá dostatok sacharidov pre následnú regeneráciu. Diéta je nízkosacharidová a to z dôvodu, aby došlo k navodeniu ketózy, kedy ketolátky sami o sebe telo po silovej záťaži nezregenerujú. Môže potom dôjsť k pocitom diskomfortu v podobe únavy a vyčerpania, často sprevádzaných váhovou stagnáciou. Silovú aktivitu možno obnoviť v čase 3. fázy diéty, kedy sa už navyšuje množstvo sacharidov v podobe mini sacharidových príloh a ovocia. (Nielen) v čase diétneho programu váhovú redukciu podporí aeróbne aktivity (bicykel, korčule, plávanie, beh, svižná chôdza, a i.), ktoré je možné zapájať už od 1. fázy diétneho programu. Akákoľvek športová aktivita by sa mala monitorovať a vyhodnocovať najmä pocitovo s dostatočným priestorom pre oddych a relaxáciu. Podrobnejšie informácie k vhodnosti zaradenia jednotlivých športových aktivít, vám poskytne náš tím výživových poradcov. Neváhajte nás kontaktovať.


Otázka:

Solenie

Odpoveď:

Soliť v čase diéty odporúčame a je to vhodné pre mineralizáciu. Dopĺňa sa tak najmä sodík, ktorý je nevyhnutný pre prenos nervových vzruchov, ďalej svalovú činnosť a reguláciu krvného tlaku, plus udržiavanie rovnováhy telových tekutín vo vnútri buniek a v medzibunkových priestoroch. Chlór je zase súčasťou kyseliny soľnej obsiahnuté v žalúdočnej šťave, čo je dôležité pre trávenie potravy. Soľ často býva obohatená aj o jód, ktorý stimuluje funkciu štítnej žľazy. V diétnom programe sú ďalej minerály obsiahnuté aj v slaných jedlách. Množstvo soli odporúčame udržiavať na 5 g / deň (čajová lyžička), kedy v čase diéty možno ľahko navýšiť na 1,5 čajovej lyžičky / deň.


Otázka:

Práca na smeny

Odpoveď:

Ak pracujete na smeny, tak je treba diétu riešiť flexibilne. Nejedná sa potom o fixný počet proteínových jedál denne, ale skôr o variabilný. Ide o to, aby interval medzi jedlami bol v dlhšie dni maximálne cca 4 hodiny, nie viac. Ak ste teda na napr. celý deň hore a potom idete na nočnú smenu, tak môžete zjesť 6 i viac proteínových jedál za deň. Dá sa potom očakávať, že máte aj kratšie dni, kedy dospávame, tak tieto dni si dáte naopak o jedno alebo viac proteínových jedál menej. Ak takéto dni nemávate a nedospáváte, tak dodržiavajte opäť iba interval max. cca 4 hodiny a jete taký počet jedál, ktorý Vám predpisuje diétny program. Zároveň je dobré si na dlhšie dni zakúpiť nejaká jedla navyše, pretože týmto režimom ich môžete zjesť viac, než máte v balíčku diétneho programu. Záleží na počte takto dlhých dní a dĺžke zvoleného diétneho programu.


Otázka:

Sóda a minerálne vody

Odpoveď:

Sóda je povolená. Môžete piť aj minerálne vody. Spotreba minerálov je v priebehu diéty vyššia ako zvyčajne, takže odporúčame striedať pramenitú vodu a minerálnu vodu, ideálne Magnesia.


Otázka:

Rýchle chudnutie

Odpoveď:

Všeobecne platí, že z 1. fázy diéty by do 2. fázy sa malo prechádzať zhruba po 60 - 70% z chudnúceho cieľa. Teda, ak chcete schudnúť 10kg, tak druhá fáza môže začínať už na 6ti schudnutých kilách. Túto skutočnosť je však vždy lepšie konzultovať s našimi výživovými poradcami.


Otázka:

Rozdiel medzi diétnymi programami Z a M

Odpoveď:

Rozdiel medzi Z programami a M programy je v počte proteínových jedál denne. Výber medzi nimi je závislý na Vašich telesných parametroch a dispozíciách. Odporúčame pre výber použiť našu online kalkulačku, alebo nás neváhajte kontaktovať a vhodný diétny program Vám odporučíme.


Otázka:

Rozdeľovanie jedál

Odpoveď:

Dve jedlá, ktoré sa k sebe hodia si môžete rozdeliť na polovicu, napr. polievku s krutónmi. Jednu časť zjete na obed a druhú na večeru. Nie je však dobré si jednu porciu rozdeliť na pol a jednu polku zjesť na obed a druhú na večeru a zjesť tak za deň o jedno jedlo menej.


Otázka:

Nevhodnosť diéty

Odpoveď:

Diéta nie je vhodná pre deti, mladistvých, tehotné či dojčiace matky. Pre pacientov trpiacich ochorením pečene a obličiek, metabolickými ochoreniami (dna, ateroskleróza, fenylketonúria a ďalšie), cukrovkou 1. a 2. typu, srdcovými ochoreniami, poruchami krvnej zrážanlivosti, žlčníkovými kameňmi, mentálnou anorexiou, bulímiou. Pre alergikov na niektorú zložku diétneho prípravku, ktoré sú uvedené v detailoch produktov v eshope a na obaloch. V prípade niektorých z vyššie uvedených dôvodov Prodietix diétu konzumovať možno, zdravotný stav je ale nutné konzultovať s lekárom.


Otázka:

Predpríprava jedál

Odpoveď:

Prodietix proteínové jedla si možno vopred pripraviť. Pri výrobe palaciniek, chleba, koláčov, omeliet a nugiet možno prípravu realizovať 24 hodín vopred. Pri ostatných jedlách je to maximálne jedna hodina. Pri oboch príprav odporúčame skladovanie v chlade.


Otázka:

Predlžovanie fáz

Odpoveď:

Predlžovanie fáz je možné, ale bohužiaľ nie je dobré mať predchádzajúce fázy dlhšie ako nejakú nasledujúce. Vždy musia byť rovnako dlhé všetky tri fázy diéty. Predlžovať možno vždy až tú nasledujúcu fázu a to maximálne na dvojnásobok. Môžete mať napríklad 2 - 3 - 3 týždne dlhý program, alebo 3 - 6 - 12 týždňov, ale nemôžete mať 3 - 2 - 2 týždne ani 3 - 3 - 2.


Online kalkulačka

Spočítajte si svoj diétny program

žena muž

Problematické partie